Dag 6 (Diving in Tutukaka)


Lokatie

Tutukaka, Nieuw Zeeland

Inhoud van Google Maps wordt niet weergegeven als gevolg van je huidige cookie-instellingen. Klik op Cookie-instellingen (Functioneel) om akkoord te gaan met het cookiebeleid van Google Maps en de inhoud te bekijken. Meer hierover lees je in de Privacyverklaring van Google Maps.

Vandaag vroeg dag. Jelle en ik hebben een duik geboekt bij Poor Knights Diving. De Poor Knights Islands zijn een klein groepje eilanden welke erg populair zijn bij duikers. Je kan er van alles vinden onderwater aan leven, en tevens tegenkomen op de reis erheen.

 

08:20 stonden we daar klaar, papieren tekenen en vertrekken maar. Hier kijken we ook al bijna 2 jaar naar uit. 

 

De zee is erg ruig onderweg erheen en jahoor, ik word me daar toch een partij ziek. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt.

 

Ik was net weer een beetje bij (voor korte duur bleek later) toen we een stukje afbogen. Een groep dolfijnen komt langs de boot en sommige zelfs erg dichtbij de boot.

 

korte tijd later hang ik weer in een zakje.

 

Aangekomen bij de duiklocatie is het uitzicht adem benemend. Wat is dit kleine eilanden groepje schitterend zeg!

 

De eerste duik zetten we in. Het gaat wel aardig. Zodra ik in het water lig voel ik mij iets beter. Onderwater is het zicht mooi. Leuke vissen,waterslakken, murene, er valt van alles te zien. Dan komen we over een stuk met zeegras wat heerlijk op de deining heen en weer gaat. Dat voel ik meteen en na deze duik ben ik klaar. De tweede duik moet ik helaas vanaf de boot uitzitten.

 

Eenmaal terug aan wal gaat het weer iets beter. Alles is wel beurs en rauw. Nu, in de avond, gaat het wel. Alleen erg aan het balen. Het had echt zo'n verschrikkelijk mooie dag moeten worden. Maar helaas! Echter.... we hebben nog zoveel voor de boeg :)

 

Vanuit Paihia weltrusten (en goede morgen/middag voor jullie) en wie weet morgen weer een mooie update!!

 

Groet,

 

Reinier

Pictures

Reactie schrijven

Commentaren: 0