Dag 15 (Aanvulling)

Lokatie

Kaikoura, Nieuw Zeeland

Inhoud van Google Maps wordt niet weergegeven als gevolg van je huidige cookie-instellingen. Klik op Cookie-instellingen (Functioneel) om akkoord te gaan met het cookiebeleid van Google Maps en de inhoud te bekijken. Meer hierover lees je in de Privacyverklaring van Google Maps.

Als aanvulling op het verslag van Patty en Jelle nog even mijn bevindingen.

Wat een prachtige eerste dagen op het zuidereiland, dat beloofd veel !! Als eerste de indrukwekkende overtocht met Interislander. Met de enorme ferry tussen de eilanden doorvaren is een feest voor het oog (Queen Charlotte Sound).

Het doel van de eerste dag was Kaikoura maar de reis had een aangename verassing in zich. Onderweg ontmoetten we een groep zeehonden die we tot heel dichtbij in hun eigen habitat konden benaderen. De camper is snel aan de kant geparkeerd en wij klauteren richting het strand om deze groep met hun jongen te kunnen bekijken...echt maar op een meter afstand!!

Vol van deze encounter vervolgen we onze reis en arriveren op onze overnachtingscamping en dat betekent douchen, de was doen, water lozen, water tanken en het toilet legen.

De dag erna was er weer een met een gouden randje. s 'Morgens zijn we met een boot de zee op gegaan om Dolfijnen te spotten en er mee te zwemmen. Ik heb een poging gedaan om me in een wetsuit te proppen... wat uiteindelijk gelukt is. Het snorkelen was minder succesvol. Dit vergt nog enige training... duss... maar de beleving was er niet minder om! Prachtig om Duskies, Pilot whales en knobbel dolfijnen in hun eigen omgeving te zien en hoe met ons mee zwemmen en spelen met de zwemmers die het wel kunnen.

Dit was een top ervaring!

's Middags hebben we nog een Whale-watch tocht gemaakt. Er waren er 2 in beeld om te spotten. De kapitein probeerde met onderwater apparatuur de whales te spotten. Uiteindelijk zijn er twee gevonden die aan de oppervlakte waren en met de snelle catamaran waren we snel terplekke. Dat er onverwachtte dingen kunnen gebeuren bewijst het feit dat we onderweg nog even gestopt zijn omdat er een zwaardvis in het gebied aanwezig was die zich hier niet zo vaak laat zien. Heel bijzonder om mee te maken dat ook de bemanning hier super enthousiast over waren. Een superdag met fantastisch mooi weer, helder water en indrukwekkende ontmoetingen.

Vandaag gaan we weer richting het noorden naar het Abel Tasman NP.