Dag 22 (Queenstown en door naar Te Anau)


Lokatie

Queenstown, Nieuw Zeeland

Inhoud van Google Maps wordt niet weergegeven als gevolg van je huidige cookie-instellingen. Klik op Cookie-instellingen (Functioneel) om akkoord te gaan met het cookiebeleid van Google Maps en de inhoud te bekijken. Meer hierover lees je in de Privacyverklaring van Google Maps.

Kia ora!

 

Vandaag wakker geworden in Queenstown. We hebben het bij hetontbijt nog over de Shotovet Jet experience :) Wat een gave ervaring was dat! Vandaag hebben we de Luge Ride op het programma, en de famous Ferge Burger. Uiteindelijk zullen we naar Te Anau  rijden vanwaar we de sounds, Doubtful Sound en Milford Sound, zullen gaan bekijken.

 

Maar zover is het nog niet. Zoals eerder vermeld, we gaan eerst richting de stad. Op zoek naar de gondel die ons de berg bij Queenstown op zal brengen. We hebben reeds in Nederland al vastgelegd dat we graag een Luge ride willen doen. Dan zijn een soort kartjes waarmee je over een circuit de berg af gaat, zonder motor. We vinden de gondelbaan en gaan naar binnen. Alleen al deze ritis geweldig. Je hebt vanuit de gondel een prachtig uitzicht op de stad Queenstown.

 

Eenmaal boven gaan we snel richting de Luge baan. Alle losse spullen in een locker, kek helmpje op en gaan. Met een soort skilift wordt je nog verder omhoog gebracht. Handig systeem trouwens, want de kartjes waar je mee naar beneden gaan haken automatisch aan het bankje van de lift vast dus wij gaan met het kartje onder ons naar boven. Eerst even wat uitleg en dan over de blauwe baan (minder snel) naar beneden. Wat gaaf! Gaat nog best hard en je moet af en toe tegen hangen om niet op de zijkant naar beneden te gaan. Eenmaal beneden herhaal jehetzelfde recept en hop, daar ga je weer. Dit maal de rode baan (de snelle baan). Helemaal top! Scherpe bochten, steil naar beneden en af en toe een heuvel waardoor ik loskom van de grond. Echt super kicken dit concept en zo makkelik. Zit er aan te denken dit in Gulpen op te gaan zetten. Jelle en ik doen er nog 2 rondes acheteraan en dan tijd voor lekkere koffie in het restaurant. Met een geweldig uitzicht over de stad wederom!

 

Na deze ervaring gaan we terug richting de stad. Er is in Queenstown een burgerzaak die wereld beroemd is.  Ferg Burgers. We hebben hem gister al gezien en er staat elke dag een enrome rij in de straat. Het meisje van de camping receptie gaf ons echter de tip dat ze ook telefonische orders aannemen. We bellen dus vanaf de berg op en jawel, onze bestelling zal naar verluid over 20 minuten klaar zijn. We haasten ons naar beneden en komen ongeveer 15 minuten later bij Ferg Burgers aan. Er staan weer een hoopmensen in de rij. Die moeten nog bestellen. Na 5minuten wachten is onze bestelling klaar en lopen we met een zak, loodzwaar, richtng de camper. We kunnen niet wachten.

Ik heb zelf de Big Al genomen. twee beefburgers, sla, tomaat, bieten, aioli... ik weet niet wat er allemaal op zit maar hij voelt zwaar, en ruikt heerlijk!

 

Na deze heerlijk maaltijd rijden we richting Te Anau (denken we). We komen onderweg langs de filmlocatie,welke gister ook is genoemd, en daarmee ook langs de eerste commerciële bunjeeplek in de wereld. Jelle en ik hoeven elkaar niet veel te zeggen. Dit willen we doen!!!

Binnen schriven we ons in. De gezonde spanning voelde we in de camper al. Er zijn er aardig wat voor ons dus we moeten even wachten op debrug, welke 43 meter boven de rivier hangt. Super gaaf! Dan is het eindelijk zover. De man die mij vast maakt vraag of ik wil dippen in het water.Ja, natuurlijk. Minimaal schouders zeg ik. Het is geen exacte wetenschap(hoop ik wel juist maar goed) zegt hij dus  als ik net geen water raak mag ik niet boos worden. Op het randje, even lachen in de camera, 3 2 1 en go!! Heel onwerkelijk. Niet in woorden te omschrijven. Ik raak het water, ga even kopjje onder maar niet ver. Waanzinnig.

 

Direct na mij komt Jelle naar beneden. Ook hij vind het geweldig. Hij komt met een enorme plons to ver over zijn middel in het water. Wat een kick!!

 

Na deze waanzinnige ervaring rijden we door. Even later  heb ik het gevoel dat ik juist het land in blijf rijden en dus verkeerd ga.. Dat blijkt te kloppen. De TomTom waseven wappie. Terug via Queenstown en door de goede richting op. 

 

We staan dan nu in Te Anau. Hopelijk morgen goed weer kunnen we Milford Sound bezoeken. 

 

Tot het volgende verslag.

 

E noho ra,

 

Reinier

Pictures

Reactie schrijven

Commentaren: 0