New York Dag 03

Lokatie

New York, United States of America

Inhoud van Google Maps wordt niet weergegeven als gevolg van je huidige cookie-instellingen. Klik op Cookie-instellingen (Functioneel) om akkoord te gaan met het cookiebeleid van Google Maps en de inhoud te bekijken. Meer hierover lees je in de Privacyverklaring van Google Maps.

Vandaag, 15 Augustus 2018, heb ik besloten om toch op te schrijven hoe ons oud en nieuw in New York is geweest.. want deze dag hoorde er toch ook bij!

 

Ik kan mij niet meer zo goed herinneren wat we overdag hebben gedaan.. volgens mij zijn we nog naar Central Parc geweest. We moesten om 21:30 aanwezig zijn om aan boord te gaan van het schip waar we oud en nieuw zouden vieren. We waren netjes optijd, en het was DRUK. Er waren nog 2 andere yachten en iedereen stond in de rij om aan boord te gaan. Uiteindelijk hebben we 1,5 uur staan wachten in een temperatuur van -12, wat de crew niet in dank afgenomen werd.

 

Eenmaal binnen waren we dankbaar dat het wat warmer was. Veel zitplaatsen waren al in beslag genomen en er stond een grote rij voor, letterlijk, de meest saaie bar die ik ooit heb gezien. We waren op zijn zachts gezegd ook niet echt te spreken over de zeer minimale aankleding van het schip.. maar goed, wij hadden VIP tickets, dus ik dacht nog dat het voor ons nog wel wat beter zou worden. We besluiten gelijk in de rij voor het drinken te gaan staan. Na lang wachten hadden we eindelijk een drankje in onze handen en was er inmiddels een grote rij voor het eten.

 

Als we bijna vooraan staan is het eten op, er word gezegd dat over 10 minuten de volgede lading word gebracht. Inmiddels wil ik heel graag even zitten, maar de kans dat dat gaat gebeuren word steeds kleiner want echt alle stoelen/tafels zijn al bezet. Montjesmaat word de volgende lading eten gebracht, maar we moeten het doen met wat stokbrood, groente en een kippenpootje.

 

Eenmaal uit de rij is een mevrouw zo vriendelijk om mij haar stoel te lenen, waar ik dankbaar gebruik van maak. Rein gaat naast mij op de grond zitten. Ik begin aan mijn kip, die ik aan Rein laat zien en die er vervolgens direct mee wegloopt naar de crew om een nieuwe te halen, want hij was niet gaar. Het eten in totaal... laten we zeggen dat ik nu een magnetron maaltijd van de AH zit te eten die mij veel beter smaakt!

 

Na het eten maar opzoek naar het Skydeck, waar wij toegang tot zouden hebben vanwegen onze VIP passen. Boven is er nog een klein overdekt deck wat er nog zieliger uitziet dan de Main Deck. Daar is nog een klein barretje. Buiten is er een trap naar boven, maar deze is afgesloten met een hek.. we kwamen al snel tot onze conslusie dat wij geen Skydeck zouden bezoeken die avond..

 

Dan is het al weer bijna 12 uur. The big moment! We gaan in de rij staan voor de champagne, maar om een of andere reden werd ons verteld dat ze NA 12 uur doorgaan met schenken.. even serieus, WTF??? Gelukkig herinnerden wij ons het barretje boven. Daar is Rein nog 2 glaasjes champagne gaan halen. Daarna zijn wij naar buiten gegaan om te wachten op het grote spectacel wat over enkelen minuten zou beginnen.

 

Daar gaan we dan, aftellen en je camera op scherm houden!!! 5, 4, 3, 2, 1...

Helemaal niets... Geen vuurpijl boven de skyline van New York. Er word wat vuurwerk afgeschoten van een peloton op het water, en boven het lage gedeelte van New York zie je hier en daar een gekleurd pluimpje omhoog komen.

 

Wij  zijn na enkele minuten weer naar binnen gegaan. We spreken hier en daar wat mensen en die hadden allemaal dezelfde gedachten als wij.. hoe dan?

Hoe kun je dit verkopen?

 

Binnen is er nog 1 deck waar muziek word gedraait en waar alcohol word geschonken. Waar alle mensen gretig gebruik van maken om de trip hun geld nog waard te laten zijn.

 

Ik heb het schip letterlijk dichterbij de kant staan kijken en wist niet hoe snel we eraf moesten zijn toen we weer aan de kant lagen.

 

En dan moet je het hele eind nog terug in die kou.

 

We waren echt zeer teleurdgesteld in deze avond en raden mensen dan ook NIET aan om oud en nieuw in New York op een boot te vieren.

 

We hebben de volgede dag de organisatie gebelt, en hadden binnen een paar dagen ons geld terug. We hadden in ieder geval een GRATIS crappy oud en nieuw :)

 

Groetjes,

 

Cindy

Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    Gert-Jan Verboog (woensdag, 15 augustus 2018 15:46)

    Komt goed :-)