Australie Dag 12

Lokatie

Magnetic Island, Australie

Inhoud van Google Maps wordt niet weergegeven als gevolg van je huidige cookie-instellingen. Klik op Cookie-instellingen (Functioneel) om akkoord te gaan met het cookiebeleid van Google Maps en de inhoud te bekijken. Meer hierover lees je in de Privacyverklaring van Google Maps.

Dit keer niet voor de wekker wakker. We hadden nog wel even door kunnen slapen. Maar we willen vroeg op pad want we willen naar Magnetic Island (doot de Australiers liefkozend Maggy genoemd). Maar eerst gaan we nog even langs de Anaconda, een winkel die we hebben opgezocht die Snorkel gear verkoopt.

 

We lopen allebei met een duikbril en snorkel de deur weer uit en ik heb ook nog even een waterdicht hoesje gekocht voor mijn telefoon. Ik wil graag foto’s maken onder water, maar er is geen waterdicht hoesje te krijgen voor mijn camera. Mijn telefoon maakt prima foto’s dus ik dacht, hoesje eromheen en gaan met die banaan!

 

We rijden naar de terminal van de Ferry en parkeren de camper op de parkeerplaats. De ferry vertrekt over 15 minuten, en ons kennende gaan we dat niet redden. We doen dus rustig aan en nemen de volgende ferry.

 

Eenmaal aangekomen op het eiland is het een beetje zoeken waar we heen moeten lopen. We hebben 2 kaarten, maar deze zijn beide niet echt duidelijk. Er zijn plekken aangegeven waar je blijkbaar goed kunt snorkelen, en daar willen we graag een kijkje nemen. Na 1 – 1,5 uur lopen en zoeken hebben we onze handdoeken maar neergelegd en zijn we een poging gaan wagen.

 

Het blijft lang ondiep, en tijdens het lopen zien we hier en daar een Stingray wegschieten. We besluiten om maar gewoon de duikbrillen op te zetten en te gaan snorkelen.

 

Het ligt hier vol met dood koraal, echt zonde. We zien hier en daar wat visjes, maar de Stingray’s zijn nergens meer te bekennen. Hier en daar is er nog wat levend koraal en ik klik er op los met mijn telefoon in mijn waterdichte hoesje. Mikken is nog een kunst want het zicht is niet zo goed, en ik ben benieuwd naar het resultaat.

 

Na een uurtje snorkelen besluiten we weer terug te gaan naar onze handdoeken. Ik haal mijn telefoon uit het hoesje en kijk naar de foto’s. Best aardig al zeg ik het zelf! Best $15 ever spend haha!

 

We willen nog een wandeling gaan maken en willen de bus pakken naar het begin van het wandelpad. De bus schijnt om deze tijd even niet te rijden dus we gaan maar lopen. Hier word mijn humeur even wat minder van. Als er namelijk iets is waar ik een hekel aan heb is het wel stijl omhoog moeten lopen. We moesten hier dus voor langere tijd stijl omhoog lopen, ik heb wat in mijzelf lopen g**veren.

 

Aan het begin van het looppad werd mij duidelijk dat de situatie niet zou veranderen. Wat mijn humeur deed opklaren was toen wij eindelijk onze eerste Koala in het wild zagen! Wat zijn ze toch cute!

 

We zien zo nog een stuk of 3/4 Koala’s en na 30 minuten lopen kijken we even op ons horloge. Het is 16:30 en we willen toch graag voor het donker weer op het vaste land zijn. We besluiten om terug te gaan en nemen de bus terug naar de ferry terminal.

 

Eenmaal terug op het vaste land pakken we Camper Mate er weer bij en kijken naar Free Campsites. Er is er 1 bij de BP in Townsville en daar rijden we heen. Hier hebben we lekker gegeten (je mag niet zelf koken omdat je geen vuur aan mag steken for obvious reasons…) en we kunnen hier zelfs douchen!

 

Als we teruglopen uit de douches naar de camper voelen we wat druppels. Het was ook al even aan het flitsen geweest en zodra we de camper binnen stappen barst het los. Een fikse onweersbui gaat over ons heen. voor de mensen die mij een beetje kennen; ik zat inderdaad vanachter het gordijntje af en toe wat te spieken, maar bevond mij vooral IN de camper met alle gordijnen dicht!

 

De onweer is nu weg en het regent nog zachtjes. Het heeft ook wel weer wat met z’n tweetjes in zo’n klein campertje schuilen voor de regen.

 

 

We gaan zo maar eens onze ogen dicht doen en dan zien we morgen wel weer verder.

Reactie schrijven

Commentaren: 0