Australie Dag 20

Lokatie

Great Barrier Reef, Australie

Inhoud van Google Maps wordt niet weergegeven als gevolg van je huidige cookie-instellingen. Klik op Cookie-instellingen (Functioneel) om akkoord te gaan met het cookiebeleid van Google Maps en de inhoud te bekijken. Meer hierover lees je in de Privacyverklaring van Google Maps.

Weer vroeg op vandaag. We moeten nog een eindje rijden voordat we weer in Port Douglas zijn. Hier moeten we om 08:00 aanwezig zijn, waarna we om 08:30 vertrekken met de boot naar het Great Barrier Reef (Jeej!). We nemen wat te eten, frissen ons een beetje op en rijden daarna richting Port Douglas.

Eenmaal aangekomen parkeren we de camper en pakken we de laatste spulletjes in. Ook nemen we nog even Anti Motion Sickness pilletjes, want we willen niet zeeziek worden waardoor we de hele trip overboord gooien ;).

Na 1,5 uur varen komen we aan op onze eerste duik/snorkel locatie. Onderweg hebben we een safety briefing gehad.

De duikers gaan als eerst van boord (incl. Rein dus) en ik wacht braaf tot ook de snorkelaars van boord mogen. We krijgen de beste plekjes aangewezen en mogen dan onze super charmante Lyka Suites aantrekken.

Ik plons het water in en moet even op adem komen. Het is koud, maar goed voor mij is alles koud. Ik heb mijn telefoon mee in mijn waterdichte hoesje en begin te snorkelen. Onderwater kijk ik mijn ogen uit. Het is een oase aan koraal en mooi gekleurde vissen. Ik zwem om een stuk reef heen en zwem daarna achter de boot langs om een ander stuk reef te bekijken. Onderweg kom ik de duikers nog tegen. Rein en ik zwaaien even naar elkaar, en dan moeten de duikers weer verder. Zij zien net wat meer onder water, ook al gaan de duiken bij het reef maar tot 18m diep.

Voordat ik het weet klinkt de hoorn van de boot, wat een teken is dat we weer gaan vertrekken. Ik klim aan boord en zoek Rein op. Ook hij is onder de indruk!

Bij de tweede plek aangekomen gaan de duikers het water weer als eerste in. Tegen ons word gezegd dat we alle tijd hebben en dat de lunch klaarstaat. We kunnen kiezen om eerst te lunchen en dan het water in te gaan, of te wachten tot later. Ik heb natuurlijk al honger dus ga eerst wat eten. Je mag alleen naar binnen als je droog bent, dat betekend dat je je Lyka Suit uit moet doen. Deze hang ik ergens op, helaas geen plekje in de zon..

De lunch is lekker en goed verzorgt en met een volle buik besluit ik weer te gaan snorkelen. Nu moet ik die charmante Lyka Suit weer aan, en nu is deze nog steeds nat. Brrr wat koud om aan te trekken, maar goed ik hijs mij weer in mijn pak en plons het water weer in. Ook hier is het heel mooi. Ik probeer een hoop foto’s te maken, maar het hoesje is af en toe toch niet zo’n super idee als ik dacht. Het blijt plakken aan mijn scherm waardoor mijn telefoon denkt dat ik allerlei dingen selecteer, die ik niet selecteer. Zo schiet hij telkens op selfie mode en gaat hij spontaan inzoomen. Maar goed, het resultaat mag er wel weer zijn. Ik vind de foto’s prima gelukt voor een telefoon onderwater. Rein schiet gelukkig ook heel wat foto’s en filmpjes met zijn GoPro. Een misverstand die mensen trouwens veel hebben is dat het Great Barrier Reef super veel kleuren heeft. De kleuren op de foto's zijn zo'n beetje de kleuren die er zijn. Voor reclame folders gebruiken ze natuurlijk dat ene gekleurde plantje wat er tussen zit.. maar de visjes zijn wel allemaal heel mooi van kleur.

Ik ga eerder aan boord dan dat de hoorn gaat en zoek Rein even op. Die is inmiddels aan het lunchen. We genieten even lekker in de zon, en dan gaat de hoorn alweer.

Rein heeft besloten om bij de laatste locatie met mij te gaan snorkelen. Ook hij vind het fantastisch om het natte/koude Lyka Suit weer aan te trekken. Na wat gehannes zitten we allebei klaar om het water weer in te gaan.

We sluiten ons aan bij een soort van snorkel tour die door een van de bemanningsleden zord georganiseerd. Hij laat wat dingetjes zien, het is leuk maar van korte duur. Na wat te hebben rondgesparteld besluiten we om terug te gaan naar de boot. We hebben het allebei koud en zijn moe, dus dan nog maar even genieten van de zon.

Na dat de hoorn voor de laatste keer heeft geklonken en iedereen weer aan boord is varen we 1,5 uur terug naar het vaste land. Iedereen is moe maar voldaan, dat is te merken aan boord.

Als we weer aan wal zijn bedanken we de crew voor een fantastische dag en gaan we weer naar onze camper.

We hadden net voor we ’s ochtends wegvoeren nog een plekje op een camping vlakbij gereserveerd, dus daar rijden we heen.

We worden vrolijk begroet door Lyn die ons wat informatie geeft en Jack komt net aanlopen om ons mee te nemen naar onze plek.

We besluiten uit eten te gaan. Tot nu toe doen we het heel netjes en zijn we nog maar 1 keer uit eten geweest, dus dat mag wel vinden we. We zoeken een restaurant uit, the ‘Iron Bar’ en het eten is goed.

Na het eten lopen we terug naar de camping, zitten we nog even buiten maar gaan al snel naar binnen om te slapen.

 

Morgen weer een nieuwe dag.

Reactie schrijven

Commentaren: 0