Australie Dag 27

Lokatie

Adelaide, Australie

Inhoud van Google Maps wordt niet weergegeven als gevolg van je huidige cookie-instellingen. Klik op Cookie-instellingen (Functioneel) om akkoord te gaan met het cookiebeleid van Google Maps en de inhoud te bekijken. Meer hierover lees je in de Privacyverklaring van Google Maps.

Vanochtend hebben we redelijk rustig aan kunnen doen. Onze vlucht gaat rond het middaguur dus we hebben de tijd.

We pakken onze koffers en laten die bij de receptie achter na het uitchecken. Daarna gaan we naar het restaurant van het hotel en nemen daar een ontbijtje. Voor 14 dollar konden we cruesli met yoghurt en wat thee of koffie nemen, en voor 19 dollar hetzelfde met het warme buffet er nog bij. We gaan maar voor het hele buffet, maar man wat een prijs! We hebben ons tonnetje rond zitten eten.

Daarna gaan we terug naar de receptie en laten we een taxi bellen. Die is er redelijk snel en dan gaan we op naar het vliegveld.

Daar aangekomen lopen we naar binnen en gaan in de rij staan voor het inchecken. Hier zijn de luchthavens zo klein dat ze alle vluchten aan 1 balie inchecken. We komen nog een ouder echtpaar tegen die bij ons in de groep zat met de safari! Echt super aardige mensen en blij ze nog even gezien te hebben.

Na het inchecken lopen we nog even langs alle souvenirtjes en daarna naar de designated smoking area, die zich buiten bevind. Na hier enige tijd gezeten te hebben komt het Nederlands echtpaar waar we de afgelopen dagen heel leuk contact mee hebben gehad vrolijk aanlopen. We wisten dat we ze nog zouden zien want we hebben dezelfde vlucht. Ook heel blij om hen weer te zien, super leuke mensen!

Na een babbeltje lopen we naar binnen omdat we zo gaan boarden. We halen nog wat koffie en gaan nog even naar de wc. Dan zien we elkaar niet meer.

De vlucht was gelukkig kort, en na nog wat winkeltjes te hebben bezocht gaan we onze tassen halen. Hier komen we het Nederlandse echtpaar weer tegen! Ze stonden op ons te wachten om te vragen of we het leuk vinden om in de Grampiens waar we nog heen gaan een wandeling te doen. Dat lijkt ons leuk en als we op het schema kijken hebben we wat dagen die overlappen. Ze overlappen alleen net niet lekker dus helaas gaat het uiteindelijk niet door..

We nemen afscheid en daarna zoek een ieder zijn vervoer naar de volgende bestemming. Wij nemen een shuttlebus die ons voor het hotel afzet. We nemen ook even contact op met Michel (de neef van Rein), die woont namelijk in Adelaide en daar gaan we vanavond mee uit eten!

We checken in bij het hotel en frissen ons daar even op. Dan lopen we naar de tram, en na wat uitvogelen weten we welke kant we deze op moeten nemen. Wel heel handig is dat er maar 1 tramlijn is en binnen de lijnen van de binnenstad is het gratis om hier mee te reizen. Wij kopen een kaartje want we moeten iets verder en reizen dan 30 minuten naar Dlenelg.

Hier eenmaal aangekomen staat Michel hier op ons te wachten. Hij leid ons rond en alles ziet er super gezellig uit. Het is een beetje het Scheveningen van Adelaide zoals Michel het noemt.

Uiteindelijk zoeken we een tentje op om wat te drinken en bij te praten. We leren ondertussen veel meer van de Aboriginal cultuur en de geschiedenis van Australië, super leuk dus!

Daarna is het tijd om wat te gaan eten. We lopen naar de auto en Michel rijdt ons naar een Mediterraans restaurant waar we gezellig bijkletsen en super lekker eten.

Helaas gaat de tijd veel te hard, en moeten we weer afscheid nemen. Michel gaat de avonddienst in en wij pakken de tram terug naar het centrum van de stad.

Daar gaan we terug naar het hotel en kruipen lekker onder de wol. Morgen gaan de auto ophalen, en ik ga nog even een trui kopen, want ook al is het hier 20C het is toch 20 graden kouder dan waar we vandaan komen.

Welterusten!

Reactie schrijven

Commentaren: 2
  • #1

Yvonne (maandag, 29 oktober 2018 19:58)

Ik zit met een brok in m'n keel �

• #2

Cindy (dinsdag, 30 oktober 2018 08:28)