Australie Dag 35

Lokatie

Flinders, Australie

Inhoud van Google Maps wordt niet weergegeven als gevolg van je huidige cookie-instellingen. Klik op Cookie-instellingen (Functioneel) om akkoord te gaan met het cookiebeleid van Google Maps en de inhoud te bekijken. Meer hierover lees je in de Privacyverklaring van Google Maps.

Helaas moeten we vandaag na het ontbijt onze luxe kamer alweer verlaten. We hebben nog even een gesprekje met Duncan en Anna en gaan daarna op weg naar een pad wat we nog willen lopen, het gebied heet Maits Rest.

Het regent een beetje als we daar aankomen, maar ja hoe kan het ook anders, we zitten weer in het regenwoud! Er staat een bord waarop te lezen valt dat het pad 30 minuten in beslag zal nemen, dus we gaan maar eens lopen.

Het pad is heel mooi, typisch regenwoud, maar voor we het weten is het alweer voorbij.

Dan rijden we door naar Kennett River. Dit is een bekende plek om koala’s te spotten. Zodra we daar aankomen zien we al bosjes met mensen overal staan en omhoog kijken. Het is ons sowieso wel opgevallen dat mensen rare dingen gaan doen als het gaat om Koala’s. Ikzelf (Cindy) maak een soort van Squeek geluidje als ik er een zie.. maar er zijn ook mensen (niet wij), die hun auto zomaar langs de kant gooien zonder ook maar rekening te houden met het andere verkeer. En mensen die midden op de weg gaan staan. Ze zijn dan ook wel erg cute, maar safety first mensen!

Wij lopen het pad op met onze warme cappuccino die we net bij de kiosk hebben gehaald. Er staat een bord met ‘don’t feed the birds’, maar de hele mensheid staat natuurlijk vrolijk de birds de feeden.. ach het zorgt voor leuke plaatjes.. Inmiddels weten we dat we gewoon de bosjes met mensen moeten volgen en als er een bosje omhoog staat te kijken word er vanzelf gewezen waar de koala zit. Echt super leuk en schattig, we hebben het helemaal naar onze zin. Toch willen we er graag zelf ook een paar spotten. Als er wat minder Gumtrees om ons heen zijn en we door krijgen dat het toch echt wel een eind lopen is lopen we terug en nemen we de auto. We rijden al spottend de Grey River Road af opzoek naar koala’s en wat blijkt.. we zijn best goed in koala’s spotten! We hebben nog wat leuke foto’s kunnen maken. Jammer dat de bomen alleen zo hoog zijn en de zoom van de camera maar tot ‘zover’ komt..

Als we bij een picnic area aankomen besluiten we om terug te rijden naar het begin. We moeten nog een eind rijden vandaag en we wilden nog even langs de Erskine Falls. Dus we rijden die richting op.

Onderweg komen we een bordje met Teddy's Lookout tegen. Ook iets wat Duncan genoemd heeft dus we gaan er een kijkje nemen. Het uitzicht is spectaculair, en hier zie je ook dat de Great Ocean Road vanaf Apollo Bay tot het einde echt super ooi is om te rijden! Rein spot ook nog een koala! Deze zit redelijk dichtbij, dus hier kunnen we goede foto's van maken. We lopen terug naar de auto en vervolgen onze weg naar de waterval.

Na een tijdje arriveren we bij de Falls. Het is erg druk, maar we weten een mooi parkeerplekje te bemachtigen. We lopen naar de lookout om de waterval te bewonderen. Gelukkig is hij redelijk indrukwekkend en besluiten we het pad naar beneden te lopen om hem wat beter te gaan bekijken. Eenmaal beneden hoppen we over de stenen in de rivier naar de waterval toe. Hier kunnen we even rustig wat plaatjes schieten en lopen dan weer terug naar boven. Het was een stijle weg omlaag.. dus ook een stijle weg omhoog…

Het is nog 2,5 uur rijden naar ons hotel en het hangt erom of we met de ferry over kunnen of dat we ‘om’ moeten rijden. Uiteindelijk besluiten we om de weg door Melbourne te nemen in plaats van de ferry en deze blijkt nog sneller te zijn ook!

Onderweg bespreken we met elkaar wat er allemaal in Flinders te doen is. Dit is onze eindbestemming voor vandaag, maar we zijn even vergeten waarom we hierheen gingen.

Eenmaal in Flinders aangekomen hebben we nog steeds geen idee.. We checken in en eten wat in het hotel. We lezen wat onze reisorganisatie over Flinders heeft geschreven, maar weten nog steeds niet waarom we hier zijn haha! We hebben in ieder geval wel een fijne hotel kamer, dus we gaan maar snel onder de wol. Morgen maar eens kijken of we hier in de buurt nog wat kunnen doen!