Australie Dag 36

Lokatie

Melbourne, Australie

Inhoud van Google Maps wordt niet weergegeven als gevolg van je huidige cookie-instellingen. Klik op Cookie-instellingen (Functioneel) om akkoord te gaan met het cookiebeleid van Google Maps en de inhoud te bekijken. Meer hierover lees je in de Privacyverklaring van Google Maps.

De wekker gaat weer op tijd, ook al hebben we nog steeds geen idee waarom we in Flinders zijn. We besluiten om na het ontbijt de kustroute terug te rijden naar Melbourne. Het is een mooie route met uitzicht op zee en we rijden door een aantal leuke kust plaatsjes.

Voordat we de kans mislopen om een mooie skyline foto te maken stoppen we even en lopen over een klein strandje naar een open plek in een haventje waar we een mooi uitzicht hebben. Op de foto is de skyline alleen wel erg klein. Ach... we krijgen de kans nog wel om een mooie foto te maken als we wat dichterbij zijn.

Uiteindelijk rijden we door naar Melbourne en besluiten we het hotel op te zoeken. We moeten vandaag de auto inleveren (denken we), dus we checken in en laden al onze spullen uit de auto. We laten de tassen achter bij de receptie en gaan opweg om onze auto in te leveren.

Voordat we de auto inleveren rijden we nog even naar Albert Park. Hier ligt het straten circuit van de F1. We checken eerst of we hem helemaal kunnen rijden. Het is mogelijk, maar er is wel een stuk dat is afgesloten met een slagboom. We passen de route iets aan en beginnen met het rijden van het circuit. Als Rein het circuit gereden heeft vraagt hij of ik hem ook wil rijden. Dat vind ik prima natuurlijk, dus ik heb ook het circuit nog even gereden.

Dan is het toch echt tijd om de auto in te leveren. We tanken eerst nog even en rijden dan naar de office van Hertz. Hier leveren we de auto in en gaan dan teruglopen naar het hotel. Later kwamen we erachter dat we de auto pas de volgende dag om 09:00 moesten inleveren. Maar goed, we hoeven nu niet vroeg op te staan, dus het is prima zo.

We pakken onze spullen uit in de kamer en gaan dan de stad verkennen. We lopen langs leuke winkelstraten en indrukwekkende gebouwen. Het doet ons een beetje denken aan New York. We halen ook nog even een foldertje van de hop on hop off bus, omdat we dit morgen willen doen. Het is en blijft een goede manier om veel te zien van een stad.

Het is inmiddels tijd om te eten en na lang zoeken op Google en Trip Advisor reserveert Rein snel bij een restaurant. We lopen erheen, moeten nog wel even zoeken, maar vinden het restaurant uiteindelijk in een steegje. We lopen naar binnen en krijgen een tafel boven aangewezen. Als we naar de wijninformatie die op de muur geschreven staat kijken, voelen we al nattigheid.. Dit is een dure tent.

We besluiten het ervan te nemen en hebben uiteindelijk heerlijk gegeten! Hierna lopen we op ons gemak naar het hotel. We gaan nog even douchen en dan lekker slapen. Morgen Melbroune uitgebreid verkennen.